10 Липня 2020

 

Квіточка — Дитячий садок #38 в Сумах Яблунька

Вихователь групи ” Квіточка”

Трусило Ірина Олександрівна

 

 

Педагогічне кредо групи :

« Кожна дитина має золоті зерна душі , які здатні прорости любов’ю »

Наші основні правила , якими ми користуємось у роботі :

  • Меньше сварити – більше хвалити!

  • Меньше карати – більше любити !

  • Меньше вимог – більше послідовності !

  • Меньше скарг – більше життєлюбства !

  • Меньше погроз – більше радості !

 

 

 Режим організованої життєдіяльності дітей

Режимні процеси

І мол. група

Прийом дітей, ранковий огляд,

Ранкова гімнастика

7.00 — 8.00

8.00 — 8.10

 Самостійні ігри дітей

8.10 – 8.20

Підготовка до сніданку, сніданок

8.20 — 8.50

Підготовка до занять

8.50 — 9.00

Організована  навчально-пізнавальна діяльність

9.00 — 10.00

Підготовка до прогулянки, прогулянка, ігри

10.00 – 11.20

Повернення з прогулянки, миття рук, обличчя, підготовка до обіду

11.20 – 11.30

Обід

11.30 – 12.00

Підготовка до сну, сон

12.00 — 15.10

Поступовий підйом, загартовуючі процедури, одягання

15.10 – 15.30

Полуденок

15.30 – 15.55

Ігри, розваги

15.55 – 16.10

Підготовка до прогулянки, прогулянка, спортивні ігри, праця

16.10 – 17.30

Особливості розвитку дітей раннього віку

Ранній вік (від 1-го до 3-х років) є одним із ключових у житті дитини. За цей час дитина оволодіває прямою ходьбою, предметна діяльність стає провідною у психічному розвитку, а мовлення — засобом спілкування, зароджуються ігрова та зображувальна діяльність, розвиваються різні форми спілкування з дорослими та однолітками, інтенсивно формуються новоутворення у пізнавальній та особистісній сфері малюка.

Ранній вік і його значення у подальшому розвитку дитини

Досягнутий до кінця немовлячого віку рівень фізичного і психічного розвитку уможливлює перехід дитини на новий віковий етап — раннє дитинство. У подальшому їй не вдасться вже стільки досягнути та набути у своєму психічному розвитку, як за ці роки. Дитина не лише оволодіває прямим ходінням, а і впевнено, спритно рухається. Вона не тільки засвоїла мовлення, але і застосовує складну гру особових займенників. Вона вже вміє любити і боятися, виявляти свою особистість, демонструвати, на що здатна.

Соціальна ситуація розвитку у ранньому дитинстві

Особливістю соціальної ситуації розвитку в ранньому дитинстві є спільна діяльність дитини з дорослим на правах співпраці. Розкривається вона у стосунках «дитина — предмет — дорослий». Зміст спільної діяльності полягає у засвоєнні малюком спеціально вироблених способів використання предметів. Наприкінці немовлячого віку він виокремив предмети як щось постійне, наділене стійкими властивостями. Тепер він прагне навчитися діяти з ними.

Дитина в цьому віці, за словами Л. Виготського, перебуває у світі речей і предметів, у своєрідному їх «силовому полі». Кожен предмет спонукає дитину доторкнутися до нього, взяти в руки або, навпаки, не торкатися його. Сходи ваблять дитину, щоб ходити по них; двері — щоб їх зачиняти і відчиняти; дзвіночок — щоб дзвонити; коробочка — щоб закрити і відкрити; кругла кулька — щоб котити. Кожна річ заряджена для дитини в цій ситуації афективною силою, яка притягує або відштовхує, і, відповідно, спонукає (спрямовує) її до діяльності.

1-3-річний малюк, захоплений предметом, не може від нього відволіктися. Заглиблений у предметну дію, вів не бачить, що за предметом завжди фігурує дорослий, який створює предмети певного призначення, володіє способами їх використання. Малюк не може самостійно пізнати функції предметів, оскільки їхні фізичні властивості прямо не вказують, як їх потрібно використовувати. Тільки дорослий може підказати способи використання предметів. У цьому полягають суперечності соціальної ситуації розвитку в ранньому дитинстві.

Дитина виконує індивідуальну дію відповідно до заданого дорослим зразка, інакше вона не зможе досягти правильного результату. Тому провідною для неї стає предметна діяльність, а ситуативно-ділове спілкування — засобом її здійснення. Предметна діяльність спрямована на оволодіння дитиною призначенням предметів, уміння діяти з ними відповідно до закладених у них функцій.

На думку Д. Ельконіна, основними напрямами розвитку предметної дії дитини є:

— перехід від спільного з дорослим до самостійного її виконання. Наслідком цього є виокремлення дорослого як зразка дії, з яким малюк починає себе порівнювати;

— розвиток засобів і способів орієнтації дитини під час виконання предметної дії. Це сприяє оволодінню специфічними способами використання предмета, перенесенню дії з одного предмета на інший, з однієї ситуації на іншу, а загалом — до узагальнення дії і виникнення ігрової дії. Унаслідок цього соціальна ситуація розвитку розпадається, виникає предметне ставлення до дійсності, за якої дитина не лише дізнається про призначення, а й про функцію предметів, а також виникає особиста дія, усвідомлене «Я сам».

Отже, у процесі предметної діяльності, послуговуючись ситуативно-діловим спілкуванням, дитина під керівництвом дорослого оволодіває умінням діяти з предметами відповідно до їх функціонального призначення.

 

Чим зайнятись з дошкільнятами під час карантину?

Поради вихователя

За час, карантину, який триває, і діти, і батьки втомились від одноманітності. Дехто рятується різноманітними іграми. Дехто – мультфільмами й переглядами відео. Але вихователі не радять перевантажувати дошкільнят переглядом мультфільмів й рекомендують організувати час так, щоб проводити його цікаво й необтяжливо.

Набридло малювати пензлем? Візьміть папір, картоплю чи ватні палички.Запропонуйте помалювати не лише олівцями чи пензликом. Можете взяти для цих цілей вже використану зубну щітку, ватні палички, свічку, зібганий папір, штамп з картоплі чи поролону. Зараз важко придбати кінетичний пісок, але його можна зробити власноруч. Для цього можна змішати звичайну харчову соду, гель для миття дитячого посуду (для запобігання алергії) та харчовий барвник. З нього можна ліпити казкові замки, взявши замість пісочниці картонну коробку.

Разом з дитиною вирізайте аплікації з паперу, адже це дуже корисно для розвитку дрібної моторики. Познайомте дитину з мистецтвом орігамі, зробіть з нею фігурки для настільного театру і розігруйте казки.

Приготуйте разом солоне тісто і запропонуйте ліпити з нього фігурки тварин, солодощі для ляльок.

Можна додавати харчовий барвник. Ще один варіант: по склянці солі та борошна, 125 мл води та столова ложка олії.

Загартовування - презентація з різне

Зручно: скоро ми у соціальних мережах