18 Травня 2020
“Уряд оголосив загальнонаціональний карантин. Однак ми розуміємо, що просто не ходити до школи чи іншого закладу освіти – недостатньо. Важливо, щоб батьки знали, як діяти в ситуації карантину та від чого берегти дітей. Тому така інформація зараз дуже потрібна”, – розповіла заступниця Міністра освіти і науки України Любомира Мандзій.
ПЕРШЕ. Інфекція передається переважно повітряно-крапельним шляхом від зараженої людини або через дотик до забруднених поверхонь.
ЩО РОБИТИ:
ДРУГЕ. Симптоми інфекції: кашель, біль у горлі, риніт, лихоманка, утруднене дихання, сухий кашель, чхання, біль у грудині; у деяких випадках – діарея або кон’юнктивіт. У складних випадках інфекція може викликати пневмонію. У деяких випадках ця хвороба може бути смертельною, однак переважно це відбувається з людьми середнього чи похилого віку, що мають супутні захворювання.
ЩО РОБИТИ:
у разі підвищеної температури дитина має залишитися вдома до повного одужання та одразу отримати консультацію сімейного лікаря.
ТРЕТЄ. Як правильно поводити себе в умовах поширення вірусу?
ЧЕТВЕРТЕ. Маски не допомагають убезпечити себе від вірусу, вони допомагають лише в тому разі, коли маску носить хвора людина.
П’ЯТЕ. Наразі не існує жодних ліків для лікування чи запобігання коронавірусу. Будь-які пропозиції в Інтернеті про вакцини чи ліки – неправда
Для дітей важливо, коли батьки граються з ними на одному рівні: наприклад, сідають разом на килим і роблять спільну справу.
Читайте разом книжки
Не забувайте про дитячу книжку. Саме час приділити увагу розгляданню картинок, читанню улюблених казок та оповідань. Проведіть з дитиною ігри за ілюстраціями, наприклад, нехай знайде заданий предмет, порахує зображені предмети, придумає продовження казки тощо. Розкажіть про бібліотеку, про те, як поводитись з книжкою, влаштуйте вдома «книжкову лікарню» з ремонту книг.
Маленькі презенти своїми руками
Буде корисно, коли дитина зробить свій виріб для когось, допоможе комусь. Варто зберегти дитячі роботи та зробити портфоліо дитини на згадку для всієї родини, подарувати виріб комусь з родини чи друзів. Так дитина зрозуміє, що дарувати подарунок приємно так само, як і отримувати.
Обирайте пізнавальні мультики, які вчать корисному
Повністю відмовитись від комп’ютера, телевізора, планшета сучасні батьки та діти уже не можуть, тому не забувайте про дозованість таких занять. Згідно з санітарним регламентом для дошкільних навчальних закладів, перегляд розважальних телепередач та мультфільмів для дітей дошкільного віку допускається не частіше 1 разу на день.
Дітям 3–4 років можна дивитись телевізор 20 хвилин, 5–6 років – 30 хвилин на день
За комп’ютером дитина дошкільного віку може перебувати не більше 15 хвилин. Не забувайте контролювати змістовність таких занять. Варто після перегляду мультфільму провести бесіду з дитиною і з’ясувати, що нового вона дізналася.
Обговоріть поведінку персонажів мультфільму, запропонуйте переглянути такі з них: «Дівчинка і зайці», «Івасик Телесик», «Котик і Півник», «Кривенька качечка», «Про дівчинку, яка наступила на хліб», а також сучасні пізнавальні «Фіксики» та серія «Уроки тітоньки Сови».
Дивіться пізнавальні відеосюжети про будову Всесвіту, про екзотичних тварин, про явища природи, про цікаву математику. Різновидів корисної відеопродукції для розвитку дошкільнят дуже багато, проте добирати її потрібно відповідно до віку дітей.
Рухливі ігри з дітьми
Оскільки для дитини-дошкільника перебування у русі є природною потребою, забезпечте дитині рухову активність. Що можна зробити на свіжому повітрі? Поспостерігайте за птахами, порахуйте дерева, визначте, яке найвище, найнижче, розгляньте форму крони, товщину стовбура. Якщо ви живете у своєму будинку, то розгляньте насіння, яке ви можете посадити разом з дитиною на городі чи на клумбі. Залучіть дитину до рухливих ігор та вправ зі скакалкою, м’ячем, намалюйте на асфальті «класики» і, згадавши власне дитинство, пострибайте разом. Проведіть досліди з вітрячком або стрічкою з паперу – поясніть, як визначити силу вітру, його напрям.
Подбайте про безпеку вдома
Перебуваючи з дитиною на карантині, подбайте про безпеку. Пам’ятайте, що дитина-дошкільник не повинна сама вмикати та вимикати електричні прилади. Не залишайте в доступному місці побутову хімію, ліки, ножиці, ножі, інструменти, ювелірні прикраси, дрібні іграшки (менше, ніж 3 сантиметри у діаметрі), батарейки від пультів телевізорів та годинників, запальнички, сірники, стежте, не відчиняйте навстіж вікон для провітрювання у присутності дітей, не ставте на краї столу посуд з гарячою водою.
Не залишайте дітей самих навіть на короткий проміжок часу, адже малюки-дошкільнята дуже допитливі
Статистика свідчить, що багато нещасних випадків трапляється з дітьми саме вдома.
Допустіть дитину до домашньої роботи
Залучайте дитину до посильної праці. Дошкільник може сам скласти своє ліжко, прибрати іграшки та одяг у шафу, випрати свої дрібні речі та ляльковий одяг, допомогти мамі помити посуд. Дуже цікаво виготовити разом з мамою чи бабусею печиво, зліпити вареник, а потім пригостити всю сім’ю.
Нехай перебування з дитиною під час карантину принесуть батькам задоволення від спілкування, а малюкам-дошкільнятам – приємні хвилини для пізнання довкілля, фізичного загартування, розвитку здібностей, творчості та фантазії.
Сьогодення ставить перед нами завдання сформувати людину, в якій би поєднувалися духовне багатство, моральна чистота і фізична досконалість. Кожен дошкільний навчальний заклад повинен здійснювати в тісній взаємодії з сім’єю всебічний гармонійний розвиток і виховання дітей, зміцнювати їх здоров’я, прищеплювати їм елементарні практичні навички і любов до праці, дбати про їх естетичне виховання, підготовлювати дітей до навчання у школі.
На ряду з розвитком розумових здібностей, турбота про фізичне здоров’я дітей завжди була і лишається пріоритетним завданням педагогічної роботи. Однією з умов міцного фізичного здоров`я дітей дошкільного віку є високий рівень рухової активності. У зв’язку з цим в дошкільному закладі необхідно створити режим високої рухової активності, який передбачає використання комплексу різних засобів фізичного виховання, насичення повсякденного життя дітей руховими іграми, спортивними вправами, розвагами тощо.
Cім’я завжди була й залишається головним осередком, де відбуваються становлення і розвиток особистості дитини. Саме в родині малюк отримує перші уроки життя. Згодом, відвідуючи дошкільний навчальний заклад, дитина набуває початкового суспільного досвіду. Власне, у цей час вимоги до виховання мають бути однаковими з боку батьків і працівників дошкільних закладів.
Характер і результативність контактів педагогів і членів сім’ї великою мірою залежить від взаємостосунків, які складаються між ними. Найоптимальніший варіант – коли вони будуються на розумінні необхідності цілеспрямованих впливів на дитину, на двосторонній довірі. Перед педагогічними працівниками стоїть низка завдань, які вони повинні розв’язувати, співпрацюючи з родинами вихованців.
Оскільки чимало задатків, навичок, умінь здебільшого розвиваються у дошкільному віці, то формування основ здоров`я, мотивації здорового способу життя, які пов`язані з руховою активністю, доцільно розпочинати ще у ранньому дитинстві. Згодом це може стати звичкою на все життя. Необхідно заохочувати дітей до занять фізичною культурою, оскільки існує тісний позитивний взаємозв`язок між структурою рухової активності в дитинстві й зрілому віці.
Як говорити з маленькими дошкільнятками про коронавірус? Що це таке? На допомогу прийде Вам порадник, що допоможе просто та спокійно пояснити дітям дошкільного віку про коронавірус.
http://dnz17.edu.vn.ua/wp-content/uploads/2016/04/coloring-book-2.pdf